UKK

Tälle sivulle olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka auttavat sinua navigoimaan tietopankissa ja maksimoimaan AinoAid™-kokemuksesi. Etsitpä sitten ohjausta, tietoa tai apua, tämä sivu on suunniteltu tarjoamaan vastauksia kysymyksiisi.

Mikä on AinoAid™ chatbot?

AinoAid™ on chatbot, joka pystyy käsittelemään erilaisia tehtäviä, kuten vastaamaan kysymyksiin, antamaan suosituksia, tarjoamaan tukea ja käymään ihimismäisiä keskusteluja käyttäjien kanssa. Se on suunniteltu ymmärtämään kysymyksiäsi ja käskyjäsi ja vastaamaan niihin luonnollisella ja hyödyllisellä tavalla.


AinoAid™in luojat ovat tehneet tiivistä yhteistyötä perheväkivallan ammattilaisten ja selviytyneiden kanssa varmistaakseen, että se voi tarjota tarvitsemaasi tukea.

Mitä teknologiaa AinoAid™ chatbot käyttää?

AinoAid™ on chatbot, joka käyttää keinoälyä, koneoppimista ja luonnollisen kielen käsittelyn teknologiaa ihmismäiseen keskusteluun käyttäjien kanssa.


Näiden teknologioiden avulla AinoAid™ pystyy käsittelemään erilaisia tehtäviä, kuten vastaamaan kysymyksiin, antamaan suosituksia, tarjoamaan tukea ja keskustelemaan sekä ymmärtääkseen sanomasi merkityksen, myös kontekstin, jotta se voi antaa sinulle tarkkoja ja mahdollisimman osuvia vastauksia.

Mitä tietoja keräämme?

Säilytämme vain tunnistamattomat, anonyymit keskustelutiedot, joita säilytetään 6-12 kuukautta. Emme tallenna esimerkiksi IP-osoitteita tai muita henkilökohtaisia ​​tietoja.

Miten AinoAid™ chabot oppii?

Datan avulla kykenemme parantamaan palveluitamme ja kouluttamaan ammattilaisia. Tästä syystä pyydämme lupaa anonyymien keskustelutietojen käyttöön.

Voinko käyttää AinoAid™ia nimettömästi?

Voit käyttää AinoAid™ia nimettömästi, koska emme tarvitse henkilötietojasi chatbotin koulutukseen. Kehotamme käyttäjiä aina olemaan jakamatta henkilökohtaisia tietoja itsestään tai muista.

Voiko AinoAid™ auttaa minua?

Vaikka AinoAid™ voi tarjota hyödyllistä tietoa, tukea antavia keskusteluja ja opastusta, se ei voi täysin korvata ihmisten välistä vuorovaikutusta ja ammatillista apua. AinoAid™ pystyy tarjoamaan oivalluksia ja tietoa, mutta suosittelemme ottamaan yhteyttä ammattilaisiin kattavamman tuen saamiseksi.

Miksi AinoAid™ ei ohjaa minua lähimpään turvakotiin?

Chatbot hakee tietoja vain AinoAid™ verkkosivulta eikä se pysty paikantamaan olinpaikkaasi. Emme tarjoa GPS:ää tai muuta sijainnin seurantaa turvallisuussyistä. AinoAid™ ei ole turvakotien palveluntarjoaja, eikä se ole sidoksissa turvakoteihin. Meillä ei ole ajantasaista tietoa mm. lähimpien turvakotien tilanteesta, emmekä pidä turvakotien luetteloa AinoAid™-sivustolla. Tietoa turvakodeista sekä ajantasaiset turvakotien yhteystiedot saat Nollalinjasta, linkit Nollalinjaan löydät myös AinoAid™ palvelun Turvakotien yhteystiedot sivulta.

Miksi AinoAid™ ei voi tarjota minulle tietoa Internetistä?

Varmistaakseen, että botti tarjoaa ammattimaisesti kuratoitua ja luotettavaa tietoa, AinoAid™-botti hakee tiedot vain AinoAid™-verkkosivustolta. Tästä syystä botti ei pysty ohjaamaan tai tarjoamaan linkkejä verkkosivustoille, joita ei ole lisätty AinoAid™-tietopankkiin.


Pyrimme saamaan AinoAid™-botin tarjoamaan linkkejä aiheeseen liittyvälle AinoAid™-sivustolle lisätietoa varten.

Miksi AinoAid™ ei osaa antaa minulle kaikkien palveluiden puhelinnumeroa tai yhteystietoja?

AinoAid™-botti hakee tiedot vain AinoAid™-verkkosivustolta. Sivusto ei sisällä kaikenkattavaa luetteloa palveluista, vaan olemme lisänneet ensimmäisenä palveluntarjoajat, joiden avulla käyttäjä kykenee ottamaan ensimmäisen askeleen palveluiden piiriin ilman, että hänen tarvitsee lähteä valitsemaan laajasta valikoimasta eri palveluntarjoajia.

Haluaisin hyödyntää AinoAid™ palvelua ammattilaisena mutta en saa tarvitsemaani tietoa, miksi?

AinoAid™ palvelu on ensimmäisessä vaiheessa rakennettu lähinnä kokijoiden, tekijöiden ja heidän läheisten tarpeita silmällä pitäen. Tarjoamme ammattilaisille räätälöityä palvelua, joka rakennetaan heidän tarpeisiin sopivaksi. Mikäli haluaisit hyödyntää palveluamme ammattilaisena, ota yhteyttä: contact@encourage.fi.

Miksi AinoAid™ toistaa asioita eikä anna haluamaani vastausta?

Botti on hyvin varhaisessa vaiheessa ja sitä kehitetään jatkuvasti saamamme palautteen perusteella. Chatbot on robotti, eikä se ymmärrä samalla tavalla kuin ihmiset. Sitä parannetaan ja koulutetaan ihmisten sen kanssa käymien keskustelujen perusteella.

Mitä tapahtuu, jos otan yhteyttä avuntarjoajiin?

Ensin he kuuntelevat sinua ja arvioivat tilanteesi turvallisuuden. Sitten he kertovat sinulle, millaista apua he voivat tarjota sinulle ja ehdottavat miten edetä, tilanteesi turvallisuuden huomioon ottaen. Mutta, sinä olet silti se, joka tekee päätökset - eivät he. Voit itse valita, miten toimit tilanteessasi.

Entä jos en saa tarvitsemaani apua ammattilaisilta?

Valitettavasti on tilanteita, joissa et saa tarvitsemaasi apua. On tärkeää muistaa, että ammattilaiset ovat ihmisiä ja voivat tehdä virheitä. Kaikki ammattilaiset eivät ole saaneet riittävää koulutusta lähisuhdeväkivallan käsittelyyn, mikä on usein syy avun epäonnistumiseen.


Tämä voi ymmärrettävästi tehdä avun hakemisesta haastavaa. On kuitenkin tärkeää tietää, että jokaisella on oikeus saada apua, joten jatka avun etsimistä. Voit tarvittaessa ottaa yhteyttä lainopillista neuvontaa tarjoaviin tahoihin, jotka osaavat neuvoa mikäli tilanteessasi on mahdollisesti laiminlyöty virkavelvollisuutta.

Kuka on luonut AinoAid™in?

AinoAid™in kehityksen takana ovat oikeat ihmiset: Anna, Elli, Katja, Ulla ja Tiina, jotka pyörittävät vaikuttavuusyritystä We Encourage. WE-tiimin väkivalta-ammattilaiset Elli ja Katja ovat tukeneet ja tarjonneet terapiapalveluita väkivallan uhreille useiden vuosien ajan.

AinoAid™ on luotu yhdessä selviytyjien ja ammattilaisten kanssa


AinoAid™ on luotu tiiviissä yhteistyössä väkivallasta selviytyneiden ja ammattilaisten kanssa. WE-tiimi on työskennellyt perheväkivallasta selviytyneiden ihmisten kanssa, ja tehnyt tutkimusta tiiviisti useiden vuosien ajan ymmärtääkseen, kuinka AinoAid™ voisi auttaa ja minkälaista tukea se voisi tarjota.

AinoAid™ on mukana IMPROVE EU-hankkeessa

AinoAid™in kehitys on myös osa EU-hanketta: IMPROVE (Improving Access to Services for Victims of Domestic Violence by Accelerating Change in Frontline Responder Organisations), jota rahoittaa HORIZON Innovation Actions Grant Agreement nro 101074010. IMPROVE-hankkeessa We Encourage vastaa työpaketista numero 2. Hanke kesää lokakuusta 2022 - syyskuuhun 2025.


Suomesta WE:n lisäksi mukana Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) ja Poliisiammattikorkeakoulu (POLAMK). Konsortiumin kaikki jäsenet löydät täältä.

Miksi AinoAid™ tekee kieliopillisia virheitä?

AinoAid™ chatbotin suomen kieli on koneellisesti käännetty, joten siellä voi esiintyä virheellisiä käännöksiä.

Pikapoistuminen
Feedbackexternal link icon